Welkom op de website van de Regionale Scoutingwedstrijden van Regio Rond de Biesbosch!

De Regionale en Landelijke Scouting Wedstrijden (RSW/LSW) vormen de grootste, jaarlijks terugkerende activiteit voor Scouts. Jaarlijks doen er zo'n 9.000 scouts mee aan de wedstrijden. Dat is een kwart van alle scouts in Nederland. De Scoutingwedstrijden bieden scouts één keer per jaar de gelegenheid een sportieve wedstrijd met elkaar aan te gaan en een hoop lol te maken.

In 2023 wordt de RSW gehouden van 14 tot en met 16 april bij Scouting A15 in Hardinxveld Giessendam. De inschrijving is inmiddels gesloten.

Alle scoutinggroepen uit Regio Rond de Biesbosch mogen hun beste scouts sturen naar de Regionale Scouting Wedstrijden (RSW). Iedere groep beslist zelf wie er deelnemen aan de RSW.

De hoofdprijs voor het winnen van de RSW is de deelname aan de Landelijke Scouting Wedstrijden (LSW). Tijdens de LSW (in het pinksterweekend) strijden de beste ploegen van alle regio's uit ons land om de titel: 'Beste scoutsploeg van Nederland'!

De RSW is heel gevarieerd van opzet. Tijdens de wedstrijden werken we met de verschillende activiteitengebieden:

• Buitenleven;
  • Uitdagende scoutingtechnieken;
  • Samenleving;
  • Expressie;
  • Internationaal;
  • Sport en Spel;
  • Veiligheid en gezondheid;
  • Identiteit.

Deze activiteitengebieden komen uiteraard ook weer terug bij de Landelijke Scoutingwedstrijden en daarom is de RSW de perfecte voorbereiding hierop!